Dimmornas lek



Jag bara måste tipsa om denna boken som jag läste i sommras. Det är en av de bästa jag någonsin läst och jag har aldrig blivit så berörd av en berättelse som jag blev av denna. Jag vill inte avslöja för mycket men speciellt slutet var väldigt oväntat och otroligt berörande. Den heter Dimmornas lek och är skriven av Kate Morton. En perfekt bok till bokreccensionen. Och så här står det på baksidan:
 
En spännande och mångbottnad familjeroman, fylld av kärlek och passion, hemligheter och lögner.

Sommaren 1924. Vid en glittrande societetsfest på det engelska herresätet Riverton Manor inträffar en oväntad tragedi. Robbie Hunter, en ung och berömd poet, tar sitt liv. Två systrar, Hannah och Emmeline Hartford, blir vittne till händelsen och efter den kvällen bryts kontakten mellan systrarna. Vad var det egentligen som utspelade sig där nere vid sjön? Trots familjens försök att tona ner den gåtfulla historien upphör den inte att fascinera.

Vintern 1999. För många år sedan var Grace Bradley tjänsteflicka på Riverton Manor. Nu vid nittioåtta års ålder uppsöks hon av en ung amerikansk regissör som gör en film om den gamla tragedin.

Då Grace börjar berätta om livet på Riverton förr i tiden vaknar oroliga minnen. Under alla år har hon burit en tung börda. Bara hon vet exakt vad som hände den kvällen vid sjön, bara hon kunde ha ändrat ödets riktning.

Så om du gillar gamla tider, hemligheter, spänning och komplicerade familjerelationer
kommer du att gilla denna! Söt så sött så hörs vi imon!


Kommentarer
Postat av: Josefin

sv: Ja verkligen! :)



fin blogg du har!

2009-09-01 @ 21:48:18
URL: http://loveclock.blogg.se/
Postat av: Melinda F.O.T.O & D.E.S.I.G.N

Sv; Tack :D

Den boken måste jag läsa. Är i behov av en bok.

2009-09-02 @ 10:33:11
URL: http://pindilusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0